• Posiadasz już konto? Zaloguj się
    Nie pamiętam hasła
  • Stwórz nowe konto

  • Podstawy pisania pluginów SourceMOD

    Ocena wątku:
    • 0 głosów - średnia: 0
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    [-]
    Tags
    pluginów pisania sourcemod podstawy

    #1
     

    W dzisiejszym poradniku napiszemy swój pierwszy plugin i skompilujemy go.

    Jeżeli ktoś czegoś nie zrozumie niech pisze na dole, rozjaśnię.

    Stworzymy dzisiaj najprostszy plugin i po kolei będe wyjaśniał do czego służy jaka funkcja.

     

    [b]Zaczynamy![/b]

     

    Kompilator przetwarza nasze skrypty z języka zrozumiałego przez nas do skryptów zrozumiałych przez komputer. Kompilator na początku swojej pracy nad skryptem sprawdza wszystko co jest po hasztag'ach (#), są tam głównie biblioteki podłączane pod skrypt, ale o tym w innym poradniku.

     

    Więc plugin zaczynamy od podłączenia biblioteki sourcemod.

    #include <sourcemod>

    W taki sposób to robimy. Bez tej biblioteki plugin nie zadziała, ponieważ w bibliotece sourcemod są zawarte wszystkie funkcje sourcemod'a.

    Takowe biblioteki możemy znaleźć tu: /csgo/addons/sourcemod/scripting/include/

     

    Po załączeniu potrzebnych bibliotek możemy iść dalej. Teraz podajemy informacje o autorze, nazwie pluginu, opisu, itp.

    Informacje te zawieramy w funkcji: public Plugin:myinfo =. Po dwóch sleszach będe dodawał swój komentarz ( // ).

    Więc załączmy te informacje.

    #include <sourcemod>

    public Plugin:myinfo =
    {                                // Klamry pokazują kompilatorowi gdzie dana funkcja się zaczyna, a gdzie kończy
        name = "Tutorial",          // W funkcji "name" podajemy nazwę pluginu
        author = "cocojambopl",      // Chyba zrozumiałe
        description = "Tutorial",    // Tutaj możemy dodać opis pluginu
        version = "1.0",            // Tutaj podajemy wersję pluginu
        url = ""                    // Tutaj podajemy swoja strone internetowa (jezeli nie posiadasz zostaw puste)
    };                                // Klamry końca funkcji


    Teraz możemy dodać coś użytecznego. Ja zrobie plugin, który napisze na czacie "Wejdz na forum Grajcownia.com" przy wczytaniu plugina.

    Jeżeli chcemy, aby coś wydarzyło się przy wczytaniu plugina, umieszczamy to w funkcji: public OnPluginStart()

    #include <sourcemod>

    public Plugin:myinfo =
    {                                // Klamry pokazują kompilatorowi gdzie dana funkcja się zaczyna, a gdzie kończy
        name = "Tutorial",          // W funkcji "name" podajemy nazwę pluginu
        author = "cocojambopl",      // Chyba zrozumiałe
        description = "Tutorial",    // Tutaj możemy dodać opis pluginu
        version = "1.0",            // Tutaj podajemy wersję pluginu
        url = ""                   
    };

    public OnPluginStart()
    {
        PrintToChatAll("Wejdz na nasze Forum Grajcownia.com");    // Komenda, która pisze coś na czacie wszystkich graczy (Widoczne dla SPEC, CT i TT) w środku tej komendy umieszczmy treść naszej wiadomości w cudzysłowiach
    }


    [b]Kompilacja[/b]

    Gdy skończymy nasz plugin musimy go skompilować. Skorzystamy z kompilatora on-line (oczywiście można użyć kompilatora off-line, ale o tym kiedy indziej). Oto adres do naszego kompilatora: https://spider.limetech.org/. Wklejamy tam nasz kod, zaznaczamy "SourceMod", klikamy "Compile", a gdy kompilacja się skończy klikamy "Download" i gotowe! Dostajesz plik .smx nie będe tłumaczył gdzie go wrzucić ponieważ takowy poradnik jest już na forum.
    [b] [/b]
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Lubię Hot-Dogi
    [Obrazek: giphy.gif]
    Odpowiedz


    Użytkownicy przeglądający ten wątek:

    1 gości
    Skocz do: